Рекламата – Изкуството да разделиш човек от парите му

Изкуството да разделиш човек от парите му

 

„Рекламата е комерсиално изкуство, защото целите му са финансови. Когато правиш нещо, за да ти бъде платено, това не може да бъде чисто изкуство. Но от друга страна и Микеланджело е рисувал за пари. А на Моцарт са казвали: “искаме нова соната до сряда за посрещането на еди кой си крал.” Така че не знам къде е границата между търговията и изкуството. Основната разлика е в това, че рекламата е временно изкуство, което бързо се забравя.”
Франк Лоу – основател и собственик на една от най-големите рекламни вериги в света, останал в историята на рекламата като автор на кампаниите Smirnoff и Heineken


 „Ако рекламата и изкуството бяха едно и също, те нямаше да имат различни имена. Общото между тях е само в креативността. Не трябва да забравяме, че рекламата съществува, за да помага на хората да се докопат до парите в джобовете на други хора. И тъй като някои хора имат много пари, те могат да наемат талантливи хора, които знаят как да откраднат много пари от джобовете на останалите.”
Филип Старк – един от най-популярните световните дизайнерите на последните десетилетия

„Отдавна не мисля, че рекламата е изкуство. Бил Бернбах казваше: “рекламата е най-жизненото изкуство на нашето време” и аз се съгласявах с него. Но вече не съм толкова сигурен в това – рекламата е изпусната и вече живее свой живот. Навремето ние бяхме доста наивни и само се опитвахме да я задържим на крака, без да си мислим, че сме част от креативната революция. Но удовлетворението е същото като при изкуството – моята реклама на Avis е най-често копираната в света, а това признавам е много приятно.”
Хелмут Крьоне – една от легендите на DDB, автор на рекламите на VW и Avis

 „Бях на едно интервю с президента на Foote, Cone & Belding и J. Walter Thompson. Според тях рекламата трябвало да казва: “това са фактите, а сега ме купи”. Ние с тях явно не сме в един и същи бизнес. За мен рекламата е отровен газ – тя атакува очите, атакува гърлото ти, вцепенява главата ти, разтриса те и по възможност те нокаутира. Рекламата трябва да се опита да направи това.”
Джордж Лоис – един от най-радикалните рекламисти през 60-те и 70-те, нашумял с рекламите си за MTV, автор на три книги

„Рекламата е повече от изкуството да разделяш хората от парите им. Тя е изкуството да ги избавиш и от страховете им. Смятам, че рекламата и изкуството все повече се сливат, но много хора се страхуват да го признаят. Вече всеки може да създава изкуство и за това не му трябват повече от пет секунди – не е по трудно от това да се запишеш в училище по самба. Наистина е страхотно, че днес във всеки миг се сблъскваш с всевъзможни форми на информация.”
Марсело Серпа – криейтив директор на Almar BBDO, носител на десетки награди от най-престижните рекламни фестивали

„Не ме интересува дали хората се разделят с парите си. Гордея се с това, че през живота си не съм влизал в банка – има кой да се погрижи за това вместо мен. Но намирам кредитните карти за едно от най-великите открития. Не мисля, че изкарването на пари е изкуство, защото съм виждал достатъчно глупави хора да стават ужасно богати.”
 Оливиеро Тоскани – човекът, стоял зад кампаниите на Benetton в продължение на осемнадесет години

 „Рекламата не е изкуство, тя е начин, по който хората, които произвеждат нещо говорят на останалите за своите продукти. Продаването на коли става в шоурумовете, на храна в супермаркетите, а на пари – в банките. Рекламата само се опитва да разграничи брандовете и да им придаде персоналност, за да могат хората да ги различават. Рекламата рядко може да продаде продукта – само ако е нов и то на базата на информацията, а не на манипулацията. Всъщност един от най големите митове на рекламата е това, че тя манипулира, за да продава. Манипулацията в рекламата свършва само до личността, която марката си изгражда.”
Тим Дилейни – Криейтив директор на BBDO London през 70-те, носител на многобройни награди за рекламите си на Adidas, Guardian и Porsche, собственик на агенцията Legas Delaney

„Мисля, че рекламата е начин да се правят пари. На стената си съм окачил огромна банкнота, за да има на какво да се моля.”
Джери Дела Фемина – автор на едни от най-екстравагантните кампании и книги, посветена на рекламата

 „Човек не се нуждае от много – от подслон, от храна и от любов. Повечето неща, които продаваме не са много необходими. Но пък точно заради тях си струва да се живее.”
Клиф Фриймън – рекламите му за Wendy’s и Little Caesar’s са продали милярди хамбургери и пици

Публикувано в Маркетинг, Реклама с етикети , , , , , , , , , . Постоянна връзка.