Маркетинг – СПАСИТЕЛЯТ НА САЛВАДОР P.S.

Маркетингов Анализ

 

През последните години американският маркетинг консултант професор Деймиън Нютауър изнася поредица от лекции, предизвикали противоречиви оценки сред маркетинговите среди. Неговият интердисциплинарен подход и смелите му до безразсъдност хипотези размиха границата между аргументите на точната наука и силата на въображението. Обявяван от някои за шарлатанин, а от други за маркетингов пророк, Професора, както го наричат почитателите му, е един от най-колоритните представители на съвременната маркетингова теория.

За съжаление събитията изпреварват изпълнението на плана по най-неочакван начин. На 8 юни 1969 г. Хондурас и Салвадор се срещат в първи квалификационен мач за световното първенство в Мексико. В Тегусигалпа хотелът на салвадорския отбор е обграден от полудели фенове. Те изпочупват прозорците на хотела, а футболистите прекарват една безсънна нощ под оглушителния шум на фойерверки, свирки и барабани. Съвсем естествено на следващия ден Хондурас побеждава с 1:0. В 90-тата мин. Роберто Кардона отбелязва победния гол и това е последната минута от живота на Амелиа Боланьос. Съкрушена от попадението 18-годишната салвадорка се самоубива с пистолета на баща си. Амелиа Боланьос е погребана с почести, а на погребението присъстват президента на страната, цялото правителство и националния футболен отбор.

На реванша в Сан Салвадор ситуацията излиза от контрол. През стъклата на хотела на хондураския отбор влетяват камъни, бутилки и… вмирисани животински трупове. Организаторите запалват хондураския флаг преди очите на противниковия отбор и издигат на пилона раздран парцал. Салвадор печели с 3:0, а няколко хондураските фенове са убити. По границата започват престрелки и още същия ден тя е затворена. Хондурас прекратява дипломатически отношения с по-малкия си съсед. Салвадор бомбардира Тегусигалпа, а на 14 юли салвадорската армия нахлува в Хондурас. Седмица по-късно войната е прекратена след като 6 000 души изгубват живота си.

Ако се питате как е възможно да не сте чували за това досега, знайте, че виновник за това отново е PR-ът. Войната съвпада с друго събитие, което привлича вниманието на световната общественост – полетът на Аполо 11. На 20 юли 1969 г. за първи път човешки крак стъпва на Луната…

Публикувано в Маркетинг, Реклама с етикети , , , , , , , , , . Постоянна връзка.