Маркетинг – СПАСИТЕЛЯТ НА САЛВАДОР II

Черният PR в един радикален експеримент

По лекциите на професор Нютауър, записа Сара Бехар

В отдалечените планински райони също изявяваха желание да предложат своя продукт, но срещаха проблеми с изпращането му до депата. Тези които имаха роднини в столицата започнаха да изпращат по автобусните шофьори малки пратки от консервирана суровина. Предприемчиви собственици на микробуси надушиха възможността за печалба и започнаха да прекупуват и извозват събраните количества.Така постепенно бедните райони на страната започнаха буквално да лижат икономическите си рани. И те зарастваха.

Един ден дойде новината, че докато превозвал пратката до Италия, в корпуса на танкера Санта Мария се е появила пробойна и въпреки, че екипажът е бил спасен, товарът е потънал. Очакваше се сътресенията на световните стокови борси да доведат до скок в цените на слюнката и икономическите анализатори препоръчваха да се заемат дълги позиции. В петък сутринта Intersaliva затвори офиса си с обяснението, че иска да се ориентира в сложната обстановка. И наистина в понеделник цената вече стана 29 колона (без амбалажа).

За пореден път слуховете за поскъпването на слюнката се бяха оправдали. “Каквото и да става едно е сигурно – слюнката си държи цената” – това бе разпространеното мнение и практиката го доказваше. Тези, които благоразумно задържаха стоката си спечелиха. Прогнозите за икономическия ръст на страната бяха повече от оптимистични, дори най-гледаното телевизионно ток шоу предложи името на столицата да се промени на Сан Саливадор. “Наистина ел плювачосите не са на трудов договор, но слюнката се превърна в най-големия враг на безработицата” – заяви министъра на икономиката. Пресата престяна да плюе по управляващитe и обяви Интералива за “El nuevo salvador de El Salvador” (новия спасител на Салвадор). А от здравните предавания идваха препоръки как да не претоварим слюнните си жлези от прекомерна употреба на слюностимуланта лимон.

Естествено не всички черпиха благата на всеобщия подем по благороден начин. Служители на Intersaliva предлагаха на дистрибуторите по райони евтина слюнка, като твърдяха, че са я “отклонили” от слюнодепата за своя полза.

Не след дълго цялата страна бе започнала да плюе. В чаши, съдинки, бутилки от минерална вода или направо в бидони. Бащи учеха синовете си как да плюят правилно – отблизо и бавно, за да не се похабява драгоценната течност. Дори някои заведения сервираха заедно с поръчката и слюнарник, който клиентите могат да използват за да оползотворят времето си. Имаше и слухове, че на места сметката се намалявала с тези количества но те не бяха потвърдени. На третия месец от началото на слюноманията Intersaliva обяви поредните си котировки, които достигаха безпрецедентните 42 колона.

Още същата вечер на дистрибуторите в цялата страна бяха предложени големи количества крадена слюнка на цена от 32 колона. Естествено големи количества бяха изкупени.

To Be Continued… Към „Спасителят на Салвадор III

Публикувано в Маркетинг, Реклама с етикети , , , , , , , , . Постоянна връзка.