Маркетинг – FREE – Курсова работа по Бранд Билдинг

Маркетинг Проект за Бранд

на Ралица Борисова, магистърска програма Реклама и стилове на живот

 

 

Brandform

 

·        Продукт – FREE, са модерни, леки, удобни дрехи за танци- модерни танци, модерен балет, breakdance

·        Диференциация – специално изработени за танцьори, удобни и леки

·        Таргет – активни, динамични, модерни млади хора, които танцуват за удоволствие или професионално

·        Стратегическо позициониране – за модерни танци, модерен балет, breakdance

·       Полза – удобни дрехи, в които се чувстваш добре

·        Reason to believe – леки материи, само 100% памук, изработени по идеи на млади  креативни танцьори

·        Ценности, тон, личност – динамични, смели, обичат предизвикателствата и танците

·        Бранд идея – „Танцът е свобода”

 

Атрибути на търговската марка

 

·        Име FREE

·        Лого – балерина

 

          ·        Слоган – „FREE your body

·        Цвят – най-вече черно и бяло, но ще има и дрехи в други цветове – лилаво, жълто, синьо, като ще бъдат само едноцветни

·        Дизайн на магазините – ще бъдат просторни магазини, стените ще бъдат с фототапети на балерини и танцьори. Персоналът ще е задължително облечен в дрехи на марката

·        Рекламно лице – българската прима балерина Мария Илиева-Маша

 

Benefit ladder

 

·        Обществена отговорност-насърчаване на хората да танцуват, да поддържат здравето и фигурата си

 

Ти получаваш

·        Социален успех- добър си в танците

·        Емоционална полза-още малко и ще полетиш

·        Рационална полза-чувстваш се добре в дрехите, имаш свобода на движенията

 

Продуктът дава

·        Функция-дава ти свобода

·        Качество на продукта-удобно, памучно, леко

·        Параметър на продукта-само от памук

 

Форма на бриф

 

·        Продукт – нова марка дрехи, предназначени за хора, които се занимават с танци(балет, модерни танци) както за удоволствие и забавление, така и професионално. Интересен и ексцентричен дизайн на дрехите.Панталоните са широки и свободни с много джобове, също така има и клинове, къси панталонки и полички за женската част от таргета. Блузите също са свободни, ексцентрични, някои са с качулки, има и суетшърти. Дрехите са черни, бели, светло -лилави, -жълти, -зелени и -сини, като всички са едноцветни. Марката предлага и различни аксесоари – шалове, шапки, чанти, калци. За мъжете има спортни екипи. Има палци за балет, за другите стилове има удобни спортни обувки-сребристи, златисти, черни и бели.FREE се отличава от другите спортни марки по това, че е специализирана в областта на дрехите за танци. име, история, позициониране, пазарен дял, цени

·        Потребителите – хора на възраст между 16 – 30 години, те са за свободомислещи млади хора, които не обичат да се подчиняват на правила, противопоставят се на стриктните техники, на обувките и дрехите в балета и избират по-свободен стил на танцуване. Използват емоциите и настроенията си, за да измислят стъпките и танците, често те разказват истории с танца си и затова избират музика и дрехи, които подхождат на настроението на историята.

Те искат дрехи, в които да се чувстват комфортно и удобно, да изглеждат добре в тях и в същото време да отговарят на стила и настроенията им.

·        Конкуренти(преки и непреки) – за конкуренти на FREE можем да приемем други спортни марки, напр. Nike, Adidas, но те, за разлика от нашата марка, предлагат дрехи – анцузи, маратонки, спортни облекла, без да са съсредоточени върху определен вид спорт.

·        Бранд идея

За младите хора, които водят активен начин на живот. Те танцуват, за да се забавляват, да поддържат формата си и чрез танците си изразяват себе си и настроенията си.

·        Кампания – ТВ, радио, печатна, външна  реклама

·        Цели  

Маркетингови цели

         Позициониране на марката

         постигане на определен обем продажби за определен период от време

         постигане на определен пазарен дял

         изграждане на имидж и утвърждаване на марката в съзнанието на потребителя

 

Комуникационни цели

          да осведомим потребителя за съществуването на марката FREE

         да информираме потребителя, за да опознае марката

         да започне потребителя да харесва  марката

         да предпочете нашата марка пред конкурентните, да се убеди потребителя, че трябва да притежава нашите дрехи

         да се стигне до посещаване на магазина и покупка

·        Едното нещо – удобните дрехи за добрите танцьори

 

План за комуникационна кампания

 

         ТВ реклама – изготвяне на рекламен клип с участието на млади танцьори, спонсориране на танцови конкурси и състезания

         Радио реклама по станции с младежка аудитория, напр. ERJ, Fresh

         Печатна реклама в спортни и Lifestyle списания

         Външна реклама по билбордове в близост до танцувални студия

         Реклама и банери в интернет сайтове

         Обличане на водещите на младежки предавания с дрехи на марката, напр. водещите на Споко и на телевизия ММ или момичетата в „Господари на ефира”

         Обличане на танцьорите при откриване на събития, както и на мажоретки на спортни отбори

         Спонсорство на конкурси и състезания по танци, на концерти на известни БГ групи

         Продажба на марката в танцувални студия

         Униформи на продавач-консултантите, както и на треньори и инструктори по танци

         Хартиени пликове и каталози  в магазините

         Подаръци – ключодържатели или аксесоари за определена сума покупки или по преценка на продавача

         Създаване на карти „редовен клиент” с процент отстъпка

         Интернет сайт с най-новите колекции, както и с новини в областта на танците-състезания, конкурси

 

Публикувано в Бранд Билдинг - НБУ 2009 с етикети , , , , , , , , . Постоянна връзка.