Интегрирани маркетинг комуникации на твоята личност

Брандът „Аз“ – II

 

 

Впечатлението ни и за хората, и за брандовете се влияе от мнението на хората около нас (на референтната ни група). Известено е, че в България вярваме много повече на препоръката на своите познати отколкото на рекламата. Всеки от нас ще си спомни многобройни случаи, в които е избрал съдружник или служител след подобна консултация. Така е – в света на бизнеса вие сте това, което другите говорят за вас.

 

Дори да не го осъзнавате, партитата, които организирате и начинът, по който празнувате рождените си дни изграждат образа ви по същия начин, по които това правят за брандовете промоциите и годишнините. Не подценявайте ивент маркетинга, защото неформалната обстановка често не само развързва езика, но и отключва сърцето на събеседника ви. Поканете известни гости и чаровни промо гърли – те са неотменна чест от доброто корпоративно парти. Разпратете покани и небрежно (като в прес рилийз) вметнете имената на останалите поканени, а след партито разпратете снимки от събитието.

 

И ако рождения ден е за по широка аудитория, то денят на отворените врати на вашия дом е за хеви юзърите. Ако пък въведете на тези събирания някаква цикличност, те могат да приемат функциите и на своеобразни програми за лоялност.

 

Приятно е да ви поздравят за рождения ден с някой и друг билборд. Но по-важното е да го видят останалите! Едва ли някой ще тръгне да се рови, за да открие, че всъщност сте си го поръчали сам!

 

Постарайте се да присъствате в медийното пространство, така както и брандът използва различни форми на публичност. В идеалния вариант вие ще успеете да се превърнете в експерт в дадена област, но ако не постигнете това диференцирайте се на лексикално ниво. Не само брандовете се борят да осигурят своята запазена дума в съзнанието ни. Ако видите снимката на Карбовски, най-вероятно до нея ще прочетете и думичката, която за едни означава женски полов орган, а за други – мъжки характер.

 

Не забравяйте, че начинът, по който отговаряте на мейлите и контактувате по телефона е равносилен за образа, който създавате на формите на Телемаркетинг и използвани от брандовете. Ако още не сте си направили личен сайт, значи изоставате! Ако не знаете още какво точно да пише вътре, просто стартирайте блог и като начало пишете всичко каквото се сетите. А после изтрийте нещата, които се разминават с образа, който създавате. Социалните мрежи също са важни – но това вече го правят всички. А вие сте уникален, нали!?!

 

Ако целта ви е успех в кариерата или бизнеса, вашата марка се нуждае от В2В комуникация. Започнете директния маркетинг на себе си като прегледате визитника си и може би ще осъзнаете, че много от имената, които ще откриете биха могли да ви бъдат полезни с нещо.

 

Вашите визитни картички също са уникална възможност за комуникация – една от най-добрите визитки, които съм виждал е на събирача на дългове – рентгенова снимка на ръка със счупен палец.

 

Следва: Маркетингови комуникации

Публикувано в Маркетинг, Маркетинг консултации, Реклама с етикети , , , , , , . Постоянна връзка.