Маркетингови комуникации

Брандът „АЗ“ III

 

 

Ако работите в офис може да използвате подходящи POS материали. Около бюрата може да се открие всичко – от снимки с известни хора и дипломи, до препарирани глави на глигани!  Един бизнесмен беше широко критикуван за това, че разпространил снимка с убитата от него бяла мечка. Но човека прави кренвирши, а никой още не го критикувал за това което се случва в кланиците.

 

Почти във всеки разговор ви се налага да разкаже за себе си или за свое преживяване, да изкажете мнението си по актуален въпрос. Всъщност това правят и марките когато се рекламират (спомнете си рекламата на Benetton срещу смъртното наказание). Но вярвам ще се съгласите, че най-досадните събеседници са като най-досадните реклами – те непрекъснато говорят само за собствения си продукт.

 

Аналогията между корпоративната архитектура и това как е обзаведен домът ви е повече от очевидна – съблазнете “клиентите” на вашата личност с непринуден уют.

 

Ако в огледалото се отразява лицето ти, а в приятелите ти се отразява душата ти. Приятелите, с които ви виждат са вашите партньори в своеобразна кроспромоция в обществото. Спомнете си скандала, който предизвикаха снимките, на които едни политици бяха снимани на една яхта с едни неподходящи хора.

 

Не забравяйте, че отношенията ви с различните публики (приятели, колеги, съседи, роднини, партньори и т.н) изискват различни форми на PR и на лични продажби. Но общото между тях е, че най-добрият ви коз може да се окаже усмивката. (Чували или сте поговорката от Долни Лозен “Софиянски без усмивка е като крава без виме”?)

 

Замисляли ли сте се, че заплащайки скъпо присъствието си на голф корса, вие постъпвате по същия начин, по който и световните брандове, които присъстват там като спонсори на този спорт.

 

Следвайки примера на големите компании, колекционирайте произведения на изкуството и участвайте в подходяща благотворителност (каузален маркетинг).

 

Проведете демаркетинг по отношение на компрометиращи съседи и съученици. Просто си сменете телефона или се преместете в по-елитен квартал. Вместо на тимбилдинг, ходете на бодибилдинг.

 

Имате ли куче? Един шар пей за 8 000 лв. би бил идеален маскот на вашия бранд, и ще направи за вас това, което мистър Бобър направи за Herbal. Освен това четириногия любимец ви гарантира и задушевен разговор с поне половината от съпругите на важните бизнесмени, с които контактувате.

 

Бъдете сигурни, че заплата, която се говори, че получавате ви позиционира в определено ценово равнище, а то до голяма степен определя и мнението на околните за вашите качества като продукт. Нека си мислят, че получавате МНОГО!

 

Вгледайте се в билбордите, покрай които минавате – те могат да ви дадат една прекрасна идея. Ролята на красавицата до климатика/натуралния сок/автомобилните гуми не е случайна и се замислете не се ли нуждаете от рекламно лице. Страната ни е богата на женска хубост и е престъпление да не се възползвате от тази възможност – по евтино е и е по-впечатляващо от останалите атрибути на успеха. Е разбира се ще ви трябва и нова кола. Представяте ли си брандваните автомобили, с които се дистрибутира Cartier да са Москвич Алеко?

 

Правете дребни услуги, в някой страни това се нарича семплинг. Спомняте ли си кога за последен път ви попадна евтинджоска химикалка с протрит надпис на компания, която има претенции за авторитет в бизнеса? За жалост това се случва непрекъснато. Сувенирите, които раздават брандовете и подаръците, които давате вие говорят за вас, по-убедително от думите, с които ги връчвате.

 

Нуждая ли се от стратегия за интегрирани маркетингови комуникации на собствената си личност? Това е въпрос, на който всеки трябва да отговори сам. Но бъдете сигурни, че независимо от желанието ви, вашият бранд “Аз” вече съществува в съзнанието на хората, с които контактувате. Единственото, което зависи изцяло от вас е дали ще ви възприемат като бранд, като менте или като редови дженерик продукт.

 

Край.

Публикувано в Маркетинг, Маркетинг консултации, Реклама с етикети , , , , , , , , , , . Постоянна връзка.