Канали за маркетингови комуникации
1. Реклама – 3 месечна рекламна кампания, започваща преди реализирането на новата бизнес идея в аптечната мрежа, за засилване на интереса и последващи поддържащи участия с по-ниска наситеност.
· Телевизия – рекламен клип, който ще се върти в сутрешните блокове, обедните и вечерните новини и прайм тайма на БНТ, Btv, NOVA и няколко сателитни канала с по-голям рейтинг TV-7 и Diema. Двата най-използвани подхода са да се въздейства или чрез страх – пред хората се представя заплахата на едно заболяване и до какво може да доведе то, или чрез успокоение – връщане към нормалния живот след приемането на дадения медикамент. Втория вариянт е най-разпространен и следвайки идеята за усмивката, посланието трябва да се насочи в тази посока. Най-общо клипът ще представлява разговор между три жени от различни поколения. Майка и дъщеря отиват на гости на бабата и с влизането в стаята (типична бабина обстановка), детето се мръщи, защото гърлото го боли и майката е пробвала всичко, което й е известно. Бабата се усмихва и припомня на майката, как я е лекувала навремето. Майката с недоверие се сеща за старото шишенце с йод и парещото неприятно усещане, но бабата изважда от домашната аптечка „Небол” и споменава иновационните му свойства. После следват много усмивки и радост, които ни облъчват от телевизионния екран.
· Печат – Хубаво ще е да се покрие по-широка част от родния печат: ежедневници, дамски списания, със здравословна тематика и най-вече безплатно разпространяващите се такива, поради наплива от пенсионерско внимание.
· Билборд – Около 3 на най-натоварените булеварди в столицата (България, Цариградско и Цар Борис) и по един в централните части на Пловдив, Варна, Бургас, Плевен, Благоевград, Русе и Враца.
· Интернет – Банери в някои от електронните лекарствени каталози, за да може когато човек се интересува за дадено лекарство да се запознае с „Небол”.
2. Брандиране
· В областните градове брандирането на превозно средство от градския транспорт е почти наполовина по-евтино отколкото в столицата, затова ще се брандират в Плевен, Пловдив и Варна, а в столицата и останалите областни градове ще се брандират спирки.
· В аптеките маркетинговата комуникация е насочена към POP-етикети стърчащи от рафтовете на които е сложено лекарството и стикери с логото на предпазните стъкла на всяка каса.
· В офиса ще преобладава белия цвят и ще има много цветя, на вратата и звънеца до фирмата ще намира и логото на продукта.
· Рекламни материали с логото и участие по избрани изложения.
3. Сайт- фирмен сайт с интересни факти и събрани много мнения за полезните действия на йода от цял свят.
4. Промоции – Към първата партида може да има гумени ключодържатели с логото на продукта. И към листовката допълнителен материал за най-интересните бизнес приложения на йода по света.